wtorek, 22 stycznia 2013

Witajcie! Pierwsze wpisy często charakteryzują się tym, że są w niej zawarte informacje, które najmniej kogoś interesują. Ile mam lat, czym się zajmuję...Napisałabym, ale po co? Zaśniecie wszyscy i bez tych informacji. To tylko dwa fakty, które świadczą o człowieku w najmniejszym stopniu. Czternastolatek, czternastolatkowi nierówny. Nie każda siedemnastolatka jest galerianką, nikt nie powiedział, że wszyscy gimnazjaliści mają w głowie tylko cycki.. Stereotypy.. Jak ja bardzo ich nie lubię, mimo tego czasem daję się temu ponieść. Zastanawiam się, czy każdy bezdomny to pijak wyrzucony z domu, czy mężczyzna pokrzywdzony przez los. Widząc tlenioną blondynkę, dumam nad tym, czy każdy mało zabawny dowcip jest właśnie o niej. Później wściekam się na siebie, bo okazuje się, że w rzeczywistości ma większy iloraz inteligencji ode mnie. Stereotypy istnieją od zawsze. Upatrzyliśmy sobie modele, obserwujemy ich zachowanie, a potem poznajemy ludzi przez szablony. To nie jest dobre, ani dla nas, ani dla ludzi, z którymi mamy możliwość się zaznajomić. Podobne przesądy mają gdzieś swoje źródło, gdyby nie było polskich złodziei, wścibskich sąsiadów, żylibyśmy normalnie, nikt by się nie ograniczał.
Ja z wiekiem ograniczam się coraz mniej. Rozmawiam z ludzi bez względu na to, czy wyglądają na bandytę, czy aniołka. W gruncie rzeczy, może zdarzyć się tak, że te pozorne seraficzne postacie, to tak naprawdę osoby, które już dawno podpisały cyrograf.
Ludzie są świetni, może nie wszyscy, ale w każdym możemy znaleźć choć odrobinę dobra. :)
Może nudny wywód, ale na pewno szczery :* do następnego :)

5 komentarzy:

  1. Mega fajne szczere wyznanie...
    Uruchom sobie ''obserwacje'' :-)
    Zaobserwujesz??
    vivaglaam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaobserwowałam :) Notka bardzo ciekawa, pobudziła we mnie... Pewną myśl. Bo masz całkowitą racje. Mam nadzieję, że będzie tu więcej takich postów.

    magda-muzyka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainteresowałaś mnie, zostaję na dłużej :)

    http://teenagers-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiło mnie. ;) W wolnych chwilach zapraszam do mnie na http://more-than-what-i-feel.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  5. Udanego blogowania !

    http://teenagers-troubles.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń